Skip to content

Image

Momentum Fastighet

Version 5.15.3, 2020-04

Nyheter

Övrigt

  • Förbättring av prestanda i Reskontrajournalen, man kan nu gruppera poster och visa summor mer detaljerat.


  • Stöd för urval i Notifieringstypsplan.


  • Förbättring i dialogen för att lägga till nya åtkomstkontrollgrupper.


  • Ny widget på Min Sida som ersätter Momentums eventkalender mot nuvarande versions Release Notes som standardval (konfigurerbart).


  • Förbättring av bokningsdialogen, man ser nu objektid och adress. Prestandaförbättringar.


  • Lagt till möjlighet att via gränssnittet styra vilka mottagare som ska få en uppsägningsbekräftelse, t ex alla kunder på ett avtal eller kontaktpersonen.


  • Två nya systeminställningar "Tvingande nyckelhantering" och "Tvingande prioritet" som ger dig möjligheten att ange en nyckelhantering eller prioritet som krav vid order- och objektsbeställningsrader. Det går nu även att välja en nyckelhanteringstyp som standard vid ny order- och objektsbeställningsrad.


  • Möjlighet att Koppla kontrollpunkter mot byggdelar.


  • Prestandaoptimering i bokföringskörning och inbetalning.


  • Ändrat tidsbegränsningen för timeout på inbetalningskörning från 30 minuter till 60 minuter.


  • På Underhållsfliken, om enhetspris finns ska mängden framgå.


  • Låst upp möjligheten att från fliken "Uthyrning" ändra publiceringsinformation efter att ett avtal har upphört.


  • "Allmänt ärende"-dialogen har utökats med ytterligare ett fält, "Kund", som är anger vilken kund ärendet handlar om. Ärenden skapade efter denna version kommer alltså inte kunna ha en kund vald i "Avser"-fältet längre. Allmänt ärende har också fått en ny kolumn, "Kund", i "Sök ärende".


Rättningar

Övrigt

  • Vid ändring av besiktningsperson på en besiktning försvann inte bokningen i kalendern för den tidigare besiktningspersonen.


  • "Antal"-fältet klarade inte av fler än tre siffror i fakturautskriften.


  • Systeminställningen "Val på alla nivåer i avserväljaren" är nu justerad så att ett val endast är krävande om en kopplad utrustning, komponent går att välja på.


  • Ärenden som hade ärendetyp (Nodklass) borttagen genererade fel.


  • Fel vid användning av "Media" i besiktningsprotokollet.


  • Spärrat möjligheten att publicera objekt från uthyrningsfliken om det finns en pågående uppsägning. Anledningen är att visningspersonen kan komma i osynk om det finns möjlighet att ändra både vid en uppsägning och från uthyrningsdialogen.


  • Telefonnummer visades tidigare i orderprotokollet oavsett om de var gällande eller inte.


  • Nu funkar avtaltypsinställningen "Uppsägning styrs från huvudavtal" korrekt.


  • Besiktningsprotokollet visar nu ett avflyttningsdatum om det finns ett.


  • När man tidigare tog bort ett objekt från en prisändringskörning, togs endast prisändringen bort men inte avimeddelandet till det. Nu ska även avimeddelandet för det objektet tas bort.


  • I Prisändringskörningen räknades borttagna poster med i nyckeltalen. Ny uppdateringsknapp har dykt upp i "Nyckeltal"-fliken i och med rättningen.